Durant l’estiu s’eixampla la bretxa educativa entre els infants i adolescents que tenen accés a activitats orientades a l’aprenentatge i els que no hi tenen accés per impediments de caire econòmic, sociocultural o de discriminació.
Aquesta bretxa educativa forjada durant un estiu podria no quedar compensada pels processos educatius als que l’infant té accés al llarg de l’any i produir-se un efecte acumulatiu estiu rere estiu. La recerca ha quantificat aquesta bretxa acumulada en tres anys d’aprenentatge al final de l’educació primària. Per tant, garantir l’accés a les activitats educatives de l’estiu a tots els infants i adolescents és imprescindible per garantir nivells d’equitat educativa i perquè el desenvolupament d’infants i adolescents no tingui aturador.
Aquest document va dirigit a les administracions locals, i els objectius són: Aconseguir que totes les administracions locals desenvolupin polítiques d’oportunitats educatives durant l’estiu accessibles per a tots els infants i joves; Ampliar el dret educatiu d’infants i joves més enllà del curs lectiu; i enriquir les activitats de lleure d’estiu perquè donin resposta a les necessitats educatives dels participants.
Així, amb aquest autotest ràpid, les administracions locals podreu analitzar i reflexionar sobre les estratègies i els reptes que ja teniu assolits i els que teniu pendents d’impulsar per tal d’assegurar que l’estiu esdevé una oportunitat real per a millorar l’educació, la inclusió i la cohesió social al vostre territori.
